خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

۱۰ نکته مهمی که می‌تواند به شما کمک کند:

1.از تفاوت های شخصیتی زن و مرد اطلاع کامل پیدا کنید. سعی کنید با ویژگی های خاص زنان آشنا شوید و رفتارهای خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

 

2.به یاد داشته باشید زنان در برخی مواقع مانند عادت ماهیانه، زمانی که با موضوعات استرس زا روبرو هستند حساس، گوشه گیر و گاها پرخاشگر می شوند، بنابراین وضعیت و شرایط او را در نظر بگیرید و در چنین زمان هایی از لحاظ روحی آمادگی رفتارهای نا مناسب را داشته باشید.

 3.سعی کنید علت رفتارهای او شناسایی کنید و با تمام وجود برای رفع آن اقدام کنید.


 4.برخی از مشاوران دوران عقد را به برزخ زن و شوهر تشبیه می کنند، چرا که زن و مرد نه به صورت کامل مستقل شده اند تا شرایط و قوانین زندگی مشترک بر روابط آنان حاکم باشد و نه اینکه مجرد هستند تا احساس رهایی و بی مسئولیتی دوران مجردی را داشته باشند، از اینرو برخی از رفتارهای زن و مرد مقتضای این دوران است و پس از سپری شدن این دوران و تشکیل زندگی مشترک خود به خود حل می شود.

 

5.با توجه به مطالب گفته شده باید توجه داشته باشید که تجربه نشان داده زوج های جوان اوائل زندگی مشترکشان به خاطر عدم آشنایی از روحیات و اخلاقیات همدیگر و اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها در مسائل جزئی زندگی دچار تنش می شوند. کمال خواهی، مطلق نگری و ایده آل گرایی آنها اگر به همراه حلم و بردباری و سعه صدر نباشد شیرینی زندگی را به تلخی تبدیل می کند.

 

 

6.با یادگیرى مهارت‏هاى ارتباطى نظیر فعالانه به حرف‏هاى یکدیگر گوش کردن، احترام به نظرها و عقاید یکدیگر و تشریک مساعى و مشورت کردن روابط خود را بهبود بخشید.

 

 

7.در صورت به وجود آمدن هر گونه سوء تفاهم و سوء برداشت، در نخستین فرصت ممکن به حل و فصل آن بپردازید تا به فرآیندى مخرب و پیشرونده تبدیل نشود.
اگر رفتار خاصى براى شما مبهم است، ساده‏‌ترین راه این است که از همسرتان هدف و علت آن رفتار را بپرسید و با روش مسالمت‏‌آمیز، صمیمانه و خوش بینانه موضوع را روشن کنید. احساسات خود را درباره رفتارهایی که موجب دلگیری شما می شود را برای او بیان کنید.

 

8.همیشه، در رویارویى با مسائل و مشکلات خانوادگى، خود را در وضعیت طرف مقابل قرار دهید و با قبول مسؤولیت‏ خود و شناخت انتظارات متقابل به حل و فصل اختلافات روى آورید.

 

9.از داشتن نگرش‏هاى آرمان گرایانه و شاعرانه در مساله ازدواج و روابط زناشویى و نیز انتظارات غیر واقع بینانه اجتناب کنید.

 

10.یکی از نیازهای اساسی زن، نیاز به محبت است. چنانچه مردی به خوبی این نیاز را بر آورده کند، خود به خود زن به طرف او جذب می شود و به تمام خواسته های مرد عمل می کند، بنابراین با تمام وجود سعی کنید این نیاز طبیعی و ذاتی همسر خود را بر طرف کنید.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید: سایت هدانا برگرفته از پرسمان

نظرات  (۱)

ممنون از نکات بسیار مهم
پاسخ:
ممنون از توجه شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی