خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

خانواده پایدار


گامی به سوی خانواده موفق و پایدار


قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صل الله علیه و آله‏ وسلم مَا بُنِیَ بِنَاءٌ فِی الْإِسْلَامِ‏ أَحَبُ‏ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِنَ التَّزْوِیجِ‏   وسائل‌الشیعه ج 14 ص 3

اگر جامعه را مانند یک بدن انسان که از سلول های زیادی تشکیل یافته است، فرض کنیم. هر خانواده به منزله یک سلول برای جامعه است. اگر سلول های بدن؛ سالم باشند؛ بدن سالم خواهد بود. جامعه هم که متشکل از خانواده است، اگر خانواده سالم باشد، جامعه سالم خواهد بود. خانواده سرچشمه ای، برای دریای عظیم جامعه است.


خانواده محل انتقال ارزش ها به یکدیگر است، خانواده مرکز پرورش مردان بزرگ و زنان قهرمان است؛ در دامن خانواده دانشمندان، هنرمندان، قهرمانان، سیاستمداران، ورزشکاران و ..... رشد و نمو پیدا می کنند. خانواده کارآمد آثار و برکاتی دارد که این آثار نه در محیط های آموزشی حاصل می شود، نه وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها می توانند چنین اثرگذاری داشته باشند. خانواده موفق و کارآمد به حق، می تواند درمان بسیاری از آلام و اختلالات شدید روانی (که از آنها به سرطان عصبی یاد می کنند) باشد. اتمسفر و جو حاکم بر فضای خانواده موفق و مطلوب می تواند شفابخش بسیاری از دردهای به ظاهر بی درمان افراد در خانواده باشد. بنابراین، باید تلاش کرد تا خانواده ای موفق و کارآمد داشته باشید. وقت گذاشتن، مطالعه کردن، از تجربه دیگران و مشاوره برای خانواده ای موفق داشتن، سرمایه ای گهربار است نه هزینه و اتلاف وقت.

خانواده ها به مثابه اصلی ترین پایگاه های  رشد و شکوفایی شخصیت و پرورش مهارت های اجتماعی کودکان و نوجوانان, همانند حلقه های زنجیر اجتماع انسان ها, اساسی ترین سهم را در سلامت و اعتلای جوامع بشری بر عهده دارند.خانواده با پیمان ازدواج بین زن و مردی هوشمند و آگاه و برخوردار از بلوغ فکری و قابلیت های اجتماعی پایه گذاری میشود و این زوج ستون اصلی حیاتی ترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده را تشکیل می دهند. در فرهنگ الهی خانواده به مثابه دژی استوار و نهادی مقدس بیشترین مسئولیت را در رشد و تحول, تربیت و تعالی و سعادت وجود انسان بر عهده دارد. خانواده ایرانی می کوشد که بر اساس تعالیم عالیه اسلام و حرکت بر مدار دینداری و خداپرستی فرزندانی خوب و صالح به جامعه تقدیم کند و خود را در زمره ی خانواده های موفق قرار دهد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی