خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

نکات مهم و تاریخ‌ساز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها :

۱- فاطمه اولین کسی است که مانع بیعت علی شد.

     ۲- با خلیفه اول آنچنان مناظره کرد، که خلیفه عقب‌نشینی کرد وگفت أقیلونی!

۳- در جلسه با زنان انصار آینده را با علی بودن و بدون علی بودن ترسیم کرد.

۴- گریه‌های مداوم زهرا سلام‌الله‌علیها

۵- برخورد زهرا هنگام عیادت آن دو نفر.

۶- وصایای حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از غسل شبانه، کفن شبانه و دفن شبانه.

۷- قبر مفقود و گمنام حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها  سند گویایی بر اعتراض آن حضرت به عملکرد اشخاص بعد از رحلت حضرت.

۸- وقتی آمدند درب خانه حضرت علی علیه السلام را زدند، علی‌رغم اینکه ۵ تا ۶ مرد در خانه بودند، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها  پشت درب رفت، و اعلام کرد چون شما بیگانه‌اید، درب را به روی آنها باز نکرد، دومی گفت خانه را با اهلش به آتش بکشید، یکی فریاد زد این صدا صدای فاطمه است چطور و چگونه این کار را بکنیم!؟

۹- درب راشکستند، سوزاندند و حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها  گُل علی علیه السلام ، بین در و دیوار پرپر شد و میان شعله‌های آتش سوخت و حضرت محسن شهید شد.

۱۰- وارد حریم ولایت شدند، علی علیه السلام را سر برهنه، پا برهنه با ریسمان کشان کشان در جلو چشمان معصومانه فرزندانش می‌کشاندند، و از جلو چشمان مظلومانه زهرا سلام‌الله‌علیها ، علی علیه السلام را بردند، فاطمه سلام‌الله‌علیها طاقت نیاورد، به‌دنبال حیدر می‌دوید از سینه‌اش خون می‌چکید.

۱۱- خودش را به علی علیه السلام رساند کمربند ایشان راگرفت و گفت نمی گذارم او را با این وضع به مسجد ببرید. دومی به قنفذ گفت دست زهرا سلام‌الله‌علیها را از علی علیه السلام جدا کن؛ تازیانه‌ها توانست دستش را از علی علیه السلام جدا کند. بچه‌ها پرستوهای پرشکسته در آشیانه ناله ‌میزدند، حیران و سرگردان که به کمک مادر بشتابند که تازیانه می‌خورد یا به کمک پدر که کشان کشان او را به مسجد می‌برند. علی علیه السلام برگشت نگاه معصومانه‌ای به زهرا سلام‌الله‌علیها  انداخت در چشمان زهرا سلام‌الله‌علیها مظلومیت را دید که می‌گوید علی‌جان تازیانه‌ها طاقتم را گرفتند.

۱۲- پس از آنکه علی علیه السلام به مسجد بردند، زهرا سلام‌الله‌علیها  طاقت نیاورد، با بدنی خسته، کوفته و رنجور خودش را به مسجد رساند، دید علی را بر پایین منبر انداختند. و شمشیر روی سر حضرت برای بیعت قرار دادند. حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها تا صحنه را اینچنین دید فریاد زد،وای بر شما اگر شمشیر از سر علی علیه السلام برندارید، الآن میروم سر قبر بابایم پیامبر نفرینتان می کنم. علی علیه السلام فریاد زد جلوی فاطمه سلام‌الله‌علیها را بگیرید، که اگر نفرین کند، معلوم نیست چه به سر عالم بیاید چون با غضب فاطمه سلام‌الله‌علیها خدا به غضب می‌آید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی