خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

ادامه نکات کلیدی برای سال‌های آغازین زندگی


۱-  مدیریت انتظارات و توقعات در زندگی زناشویی

...

 


۷- توجه به تفاوتهای شخصیتی همسر


جدای از تفاوت‌های خانوادگی، تربیتی و ژنتیکی که ممکن است با همسرتان داشته باشید، زنان و مردان به طور کلی تفاوت‌های شخصیتی با همدیگر دارند.

 مثال اول: مردان بعد از یک روز کاری دوست دارند که به آرامش برسند و استراحت کنند، تلویزیون نگاه کنند و یا روزنامه بخوانند تا از فشار روز کاسته شود، اما در مقابل زنان دوست دارند که از هر چیزی صحبت کنند، تعریف کنند ، قضاوت و پیش‌بینی کنند، تا به آرامش برسند. با دانستن این تفاوت طبیعی ، زن و مرد می‌توانند اندکی خود را به مطلوب طرف مقابل نزدیک کنند. مرد چشمش را از صفحه تلویزیون یا موبایل خود بردارد و با محبت به چشمان همسرش نگاه کند و حرفش را گوش دهد، زن هم اندکی پا روی نفس خود بگذارد و برای همسرش شربت یا چایی بیاورد و با بیان کوتاه مطالب اتفاق افتاده از همسرش مشورت بخواهد. اینگونه هر دو طرف به آرامش می‌رسند.

توجه:

وظایف زنان

مثال دوم : زنان به همه جوانب و جزئیات توجه می‌کنند و نسبت به کوچکترین موضوعی منتظر واکنش و توجه مرد هستند. اما در مقابل مردها بسیار کلی نگر هستند و اکثر جزئیات را اصلا در نگاه اول درک نمی‌کنند، این یک تفاوت شخصیتی ناشی از ژنتیک زن و مرد است که عدم توجه به آن می‌تواند زندگی عاشقانه را به سرعت تلخ کند.


سراغ دارم پسری را که در دوران عقد برای همسرش نامه‌های عاشقانه می‌نوشت ، به محتوای کلی مطالب دقت داشت اما به ظاهر کاغذ و تمیز نوشتن مطالب دقت نداشت. خط خوردگی‌های نامه برای دختر بسیار دردناک و عذاب‌آور بود، گمان می‌کرد اینقدر در نگاه پسر بی‌ارزش است که از کاغذ کاهی استفاده می‌کند و نامه‌اش را پاک‌نویس نمی‌کند. کار به جایی رسیده بود که بارها دختر تصمیم گرفت زودتر جدا شود ،همیشه به فکر طلاق بود تا دیگر این زجر و بی حرمتی را تحمل نکند! اما باز هم محتوای دل‌نواز و عاشقانه نامه‌ها دلش را گرم می‌کرد و به شروع زندگی زناشویی امیدوار می‌شد. در نهایت عروسی کردند و سال‌هاست که به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند اما هنوز ذهن کلی نگر و اهمیّت ندادن پسر ، روح و روان جزئی نگر و حساس دختر را می‌خراشد اما توجه به طبیعی بودن این تفاوت‌ها همه مشکلات را چون سیلابی می‌شورد و با خود می‌برد.

نکته نهایی:   خانواده یعنی؟

نظرات  (۴)

استفاده کردیم ممنون
پاسخ:
خواهش می‌کنم
ممنون از شما
متشکر از مطالب مفیدتون
پاسخ:
تشکر از همراهی و لطف شما
عاقبت بخیر باشید ان‌شاءالله
۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۶:۲۱ سارا سماواتی منفرد
سلام
من و شوهرم هم همین مشکل را داشتیم و وقتی می آمد خانه همش جلوی تلویزیون بود یا سرش تو دفتر کاراش و من فکر می کردم افسردگی گرفته یا حوصله من را ندارد.

جالب و مفید((-:
پاسخ:
علیکم السلام
بسیار خوشحالم که مفید بوده
ان‌شاءالله روز به روز زندگی پربارتر و سرشار از معنویت و صفا داشته باشید

 طب سنتی ظهور 

عالی بود 



پاسخ:
تشکر از لطف شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی