خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

اثرات زیان‌بار عقیم کردن و بستن لوله برای بانوان:

بانوانى که با عمل جرّاحى لوله‌هاى رحم خود را مسدود مى‌کنند، در حقیقت اساسى‌ترین دستگاه موجودیّت خود را که زن بودن است، خراب و تباه و فاسد مى‌نمایند.

رَحِم زن، مانند چشم و دست و پا و قلب او یکى از اعضاى پیکر اوست. بلکه از اعضاى بسیار مهمّ است که با بقاء و سلامت آن، موجودیّت و زنیّت زن محفوظ، و با فناء و نابودى و مرض آن، زنیّت زن تباه شده است.

پزشک و جرّاح، حقّ بستن لوله‌هاى رحم را ندارد، گرچه با اجازه و یا امر زن و شوهرش باشد؛ زیرا موجب نقصان عضو است، و نقصان عضو شرعاً و عقلًا حرام است.

همانطور که کسى حقّ ندارد به جرّاح بگوید: دست مرا ببر! و یا گوش مرا ببر! و یا پاى مرا قطع کن! همینطور نمى‌تواند بگوید: لوله‌هاى رحم مرا مسدود کن! انسان اختیار اجزاء و اعضاى بدن خود را نداشته، و حقّ از بین بردن و خراب کردن آنها را ندارد. مالک انسان خداوند است، و او به انسان، نه عقلًا و نه شرعاً إجازه این‌گونه تصرّفات را نداده است.

کسى که لوله‌هایش را بسته‌اند، بکلّى عقیم و نازا می‌گردد؛ و با فرض بازکردن لوله‌ها با عمل جرّاحى دیگر، باز آبستن شدن او بسیار بعید است. ولى أحیاناً اگر بانوئى که از روى جهالت خود و یا شوهرش‌ لوله‌هایش را بسته‌اند، گمان آن رود که با عمل جرّاحى مجدّد مى‌توانند لوله‌ها را باز کنند، شرعاً بر او واجب است که  در صورت امکان و عدم مانع، خود را تحت عمل قرار داده و لوله‌هاى خود را باز کند[1].

 

برای مطالعه بیشتر:

وظایف والدین 

وظایف فرزندان

وظایف زنان

وظایف مردان



۱- منبع: کاهش جمعیت ضربه سهمگین به پیکر مسلمین، ص۴۷ ؛ نویسنده: حضرت علامه آیةالله حسینی طهرانی قدّس‌سرّه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی