خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

ادامه نکات  کلیدی برای سال‌های آغازین زندگی


۱-  مدیریت انتظارات و توقعات در زندگی زناشویی

۲- وفادار بودن به یکدیگر یکی از عوامل آرامش

من و او بعد از ازدواج می‌شویم ما، مایی که در خوشی‌ها و سختی‌ها شریک هستیم. اگر همسر شما موفقیتی کسب کرد، شما هم حتما دل‌شاد می‌شوید و باید این شادی خود را بروز بدهید که همسر شما بداند و احساس غرور کند. به همسر خود بگویید که به او افتخار می‌کنید.

در سختی‌ها هم کنار همسر خود باشید و با او همدلی و همزبانی کنید، مشورت بدهید، نظر بخواهید و در یک جمله با هم گفتگو کنید. بلای امروز خانواده‌ها سکوت و سخن نگفتن است مخصوصا در سال‌های اول زندگی که هنوز فرزندی ندارند. خیلی از سوء برداشت‌ها و مشکلات با چند جمله صحبت کردن به راحتی حل می‌شود.

اگر همسر شما به خاطر بی‌احتیاطی بیمار شد، شما سریع سرزنش نکنید: ببین حقته! چند بار گفتم لباس گرم بپوش، حرف گوش نکردی! بلکه بیشتر تحویلش بگیرید و با او هم‌دردی کنید و برای درمانش نسخه گیاهی بپیچید!

 اگر روزی خسته و گرسنه از سر کار برگشتید و خانه نامرتب بود یا نهار‌ آماده نبود، شما باید اول نگران همسرتان باشید نه اینکه از آن اوضاع عصبانی باشید و هی غرّ بزنید. با مهربانی و دلسوزی حالش را بپرسید و ابراز نگرانی کنید.

بدانید که شما دیگر من نیستید، شما با همسرتان ما شدید و در همه چیز زندگی با هم شریک خواهید بود. کاری نکنید که آرامش و سکینه‌ای که نتیجه ازدواج است تحت تأثیر مشکلات قرار بگیرید، آن مودت و رحمتی[1] که خداوند بین شما ایجاد کرده را خراب نکنید و با هم بر مشکلات فائق آیید.

 

مطالب بیشتر:

وظایف والدین  




۱-  آیه ۲۱ سوره روم : وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ : و از جمله آیات او این است که براى شما از نوع خودتان، همسرانى آفرید که با آن آرام گیرید، در میان شما دوستى و مهربانى افکند، بى‏گمان در این امر براى مردم با فکرت مایه‏هاى عبرت است.

 

 


نظرات  (۲)

با سلام
وبلاگ مفیدی دارید. اگر مایل بودید همدیگه رو دنبال کنیم.
پاسخ:
سلام علیکم
با افتخار دنبال شدید
موفق باشید
سلام بر شما ، لطفا به صفحه ما در تبیان سر بزنید :
http://net.tebyan.net/asepsis/posts.html/2087265
پاسخ:
علیکم السلام
درود بر شما
به صفحه شما سر زدم 
به نظرم اگر یک وبلاگ در همین بیان راه اندازی کنید و مطالبتان را در آن منتشر کنید و بعد در شبکه‌های اجتماعی همان مطالب را کار کنید 
بهتر است چون در سرچ گوگل شناخته شده می‌شود
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی