خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات


رهبر انقلاب در جمع زنان خوزستان در سال ۱۳۷۵ فرمودند:

خانواده را هم زن بوجود می‌آورد و اداره می‌کند. این را بدانید که عنصر اصلی تشکیل خانواده زن است، نه مرد... زن خانواده اگر عاقل و با تدبیر و خانه‌دار باشد، خانواده را حفظ می‌کند. اما اگر زن از خانواده گرفته شد، مرد نمی‌تواند خانواده را حفظ کند۱.


زن در خانواده نقش محوری و تعیین کننده دارد. زن مانند یک کاتالیزور تمام ارکان خانواده را فعال و پویا نگه می‌دارد. زنی که عقل و ایمانش در هم تنیده باشد مثل یک مدیر مهربان و دلسوز، خانه و خانواده را تدبیر می‌کند. مدیریت داخلی خانه با زن است، بنابراین مدیری که چند جای دیگر هم کار می‌کند و تمرکز فکری روی کارش ندارد موفق نخواهد بود، زنی که نیمی از شبانه روز خارج از خانه کار می‌کند، مدیریت خانه از دستش خارج می‌شود.

مهمترین شغل زن، همسری و مادری کردن است. متأسفانه مردم و حتی مسئولین دولتی خانه‌داری را مساوی با بیکاری می‌داند و هیچ حمایت مالی و معنوی از فرزندآوری زنان نمی‌کنند. فاجعه کاهش جمعیت تمام کشور را فرا گرفته و مجلس و دولت ما اصلا این فاجعه را جدی نمی‌گیرد. 

اگر خانه‌داری و مادری یک شغل تمام وقت برای زنان ما به شمار می‌رفت و طبق قانون حقوق و مزایایی دریافت می‌کردند، چه برکات زیادی می‌توانست به دنبال داشته باشد. وقتی مادر در خانه حاضر باشد و دغدغه فکری و روحی نداشته باشد، خانواده آرامش روحی پیدا می‌کند و محل پرورش انسان‌های سالم  می‌شود.


مطالب بیشتر:

ویژگی‌های ۷گانه خانواده سالم

خانواده آشیانه‌ای عاشقانه

پی نوشت:

 ۱- کتاب سبک زندگی زنان ص ۱۲۵


نظرات  (۱)

الهی هیچ خانه‌ای بی مادر نشه
یا زهرا سلام الله علیها
پاسخ:
امان از دل مولایمان علی علیه السلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی