خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

 



رهبر معظم انقلاب در جلسه اجرای صیغه عقد فرمودند:

ازدواج برای زن و مرد-هر دو- یک وسیله‌ی آرامش و آسایش روحی و وسیله‌ی دلگرم شدن به تداوم فعالیّت زندگی است. وسیله‌ی تسلّی ، وسیله‌ی پیدا کردن یک غمخوار نزدیک  که برای انسان در طول تمام زندگی لازم است.

نفس این علقه‌ی زوجیّت و تشکیل یک واحد جدید، مایه‌ی آرامش زن و مرد و مایه‌ی کمال و اتمام شخصیت آنهاست. بدون آن، هم زن و هم مرد ناقصند.

مهمترین فایده ازدواج، همین تشکیل خانواده است. و بقیه مسائل مثل تولید نسل یا ارضای غرایز بشری، همه در درجه‌ی دوم است، درجه‌ی اول همان تشکیل خانواده است.[1]


یک مرجع تقلید که شعاع نورانی مرجعیّتش به تمام نقاط جهان پرتو انداخته است ، یک اسلام شناس همه جانبه ، یک فقیه زمان شناس که مطالعات تاریخی و فلسفی و اسلامی‌اش قطعا از همه‌ی ما بیشتر است ، این حرف را زده است. او فرموده مهمترین فایده ازدواج ، تشکیل خانواده است.


مگر کارکرد خانواده چیست ؟! مگر چقدر اهمیّت دارد ؟! مهمترین کارکرد آن ، ایجاد آرامش برای زن و مرد است، محیط خانواده علاوه بر آرامش بخشی، مقدمات رسیدن به هدف خلقت یعنی رسیدن به سعادت ابدی را فراهم می‌کند. حفره‌های تاریک شخصیتی انسان در تکاپوی مشکلات زندگی در محیط خانواده آشکار و درمان می‌شوند. وقتی نظام خانواده ، درمانگر باشد، زن و مرد را به کمال شخصیّتی می‌رساند، در نتیجه جامعه به کمال شخصیّتی خود می‌رسد.


در خانواده‌ی آرمانی و پایدار هر گاه مرد خانواده غم و غصه‌ای به دل دارد، همسرش به سرعت تشخیص می‌دهد و با ترفندهای زنانه باعث آسایش خاطر و نشاط درونی او می‌شود. در چنین خانواده‌ای هر وقت خانم خانه خسته و افسرده می‌شود، شوهرش زودتر از همگان حال او را می‌فهمد و با گفتگو و شنیدن درددل‌های او مرهمی بر روح خسته‌اش می‌شود. اینگونه می‌شود نهاد خانواده را درمانگر مشکلات روحی و جسمی اعضای خانواده دانست.


مطالب بیشتر:

 عامل جلب محبت : صدا کردن همسر با نامی که دوست دارد




۳- سبک زندگی زنان، ص ۹۷

 


نظرات  (۴)

۲۰ دی ۹۷ ، ۱۹:۲۸ نیلوفر قربانی
سلام  اگر دوست داشتید به وبلاگ بنده سربزنید .
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از توجه شما
چشم سر می‌زنم
۱۰ آذر ۹۷ ، ۲۱:۴۴ مهدی سلمانی ماهینی
خدا به جوان ها کمک کنه زودتر تشکیل خانواده بدهند
پاسخ:
ان‌شاءالله
ممنون از همراهی شما
متأسّفانه کسانی که اهمّیت و ارزش خانواده رو درک نکرده ن، وقتی میشنون که شأن اصلی زن در اسلام خانه داری و تربیت فرزنده، به جای اینکه از این حقیقت، اهمّیت خانواده در اسلام رو برداشت کنن، کم ارزشی زن رو برداشت میکنن.
پاسخ:
بسیار عالی
نکته‌ی بسیار مهمی را اشاره کردید
 جایگاه زن در خانواده به عنوان همسر و مادر والاترین و ارزشمند ترین جایگاه است ، ثواب ها و پاداش هایی که برای یک همسر خوب و یک مادر در روایات ذکر شده واقعا محیر العقول است
کاش آنان بدانند و بچشند!
ان شاءالله خداوند رهبر عزیز تر از جانم را حفظ کند
پاسخ:
ان‌شاءالله سایه پر خیر و برکتش تا ظهور مولایمان امام زمان علیه السلام بر سر امت اسلام پابرجا بماند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی