خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

 

ادامه نکات  کلیدی برای سال‌های آغازین زندگی


۱-  مدیریت انتظارات و توقعات در زندگی زناشویی

۲- وفادار بودن به یکدیگر یکی از عوامل آرامش

 

۴- از یکدیگر حمایت کنید

زن و شوهر مانند دو دوست دلسوز باید در همه حالات و موقعیّت‌ها پشتیبان یکدیگر باشند، حمایت از یکدیگر به دو نوع صورت می‌گیرد:

۱- حمایت مادی و جسمی:

همه حمایت‌های جسمی در یک جمله خلاصه می‌شود : مشارکت در کارها ، البته اگر مشارکت دلسوزانه و خالصانه باشد محبّت آور خواهد بود و پیوند زناشویی را روز به روز محکم‌تر می‌کند.

مردان به خاطر ویژگی‌های جسمی و ژنتیکی ، قوی‌تر هستند و بهتر است کارهای سنگین داخل و خارج از منزل را داوطلبانه به عهده بگیرند. مردها گاهی در کارهای خانه کمک کنند، ظرف بشورند و جارو بکشند، علاوه بر ثواب فوق العاده اخروی، در همین دنیا هم زندگی زیباتر  و خانواده‌ای شاداب‌تر خواهند داشت.

۲- حمایت معنوی و روحی :


زن و شوهر هم‌چنان که جسم یکدیگر را حمایت و تیمار می‌کنند، روح‌شان هم نیاز به حمایت دارد. در هنگام خستگی و بی حوصلگی همسر، با او کلنجار نروید، درکش کنید و با لبخند به استقبالش بروید.

عیب پوشی و شخصیت بخشی  دو حمایت اساسی و اثربخش همسران از یکدیگر است. عیب همسر خود را به هیچ وجه در جلوی خویشاوندان و همسایه‌ها و ... فاش نکنید، خوبی‌هایش را بازگو کنید و بخاطر این خوبی‌های احساس خوشبختی خود را بروز دهید ، در جلوی دیگران و طوری که همسرتان هم بشنود یا ببیند خدا را شکر کنید بابت داشتن چنین همسری. این کارها باعث تقویت شخصیّت همسر شما می‌شود. او ناخودآگاه نقاط قوت خود را تقویت می‌کند و به فکر اصلاح نقاط ضعف خود می‌افتد.

یکی دیگر از موارد حمایت معنوی از همسر ،همدلی و همزبانی در مسائل مربوط به تربیت فرزندان است. آقای خانه نباید همه کارهای تربیتی فرزند را به عهده همسرش بگذارد ، این‌طور نباشد که هیچ وقت فرزند خود را عمودی نبیند! آقای می‌گفت من صبح زود وقتی می‌روم سر کار ، بچه‌ام خواب است وقتی هم آخر شب به خانه برمی‌گردم باز هم بچه‌ام خواب است، همیشه او را افقی دیده‌ام. فرزندان به اقتدار و حمایت پدر نیاز دارند، کارهای خود را طوری تنظیم کنید که حتما ساعاتی از روز را با فرزندان خود حرف بزنید، بازی کنید، بگذارید پسر شما درد دلش را با شما بگوید، دختر شما برای شما ناز بیاورد و شما نازش را بخرید.


مطالب بیشتر:

توصیه های اخلاقی سه گانه مخصوص خانم‌ها

وظایف والدین 

وظایف فرزندان

وظایف زنان

وظایف مردان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی