خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند: ... زمانی که یکی از شما به همسرش نزدیک می‌شود، باید بین آنها معاشقه و بازی‌های عاشقانه باشد، قطعاً این کار، أمر آنها را پاکیزه‌تر می‌کند۱.

 طیب و پاکیزه شدن امر آنها دو جنبه می‌تواند داشته باشد:

  ۱- سلامت جسمی: اولین چیزی که از واژه طیب به ذهن می‌رسد فواید جسمانی است، زیان‌های عدم ارضای کامل زوجین بخصوص زن در کتب پزشکی اشاره شده و از این روایت هم استفاده می شود که برای کسب سلامتی جسمی و رضامندی پایدار در زندگی زناشویی، اصل آماده‌سازی و معاشقه قبل از نزدیکی را نباید فراموش کرد.

۲- سلامت روحی: از معنای واژه طیب، پاکیزگی روحی و معنوی هم به دست می‌آید. توجه ویژه به نیازهای جنسی زن،در اغلب موارد باعث ارضای کامل او خواهد شد و سلامتی روحی و اخلاقی او را تا حدود زیادی تضمین می‌کند. امروزه بحث طلاق‌های عاطفی شایع شده که دلیل اصلی آن نارضایتی‌های زناشویی است و باعث افزایش استرس‌ها و مشکلات روانی متعددی شده است، علاوه بر آن،مفاسد اخلاقی هم به دنبال دارد که هم سلامت روانی خانواده را به خطر می‌اندازد و هم سلامت روانی جامعه را دچار اختلال میکند.

 



۱- قَالَ الصَّادِقُ ع‏: ...فَإِذَا أَتَى أَحَدُکُمْ أَهْلَهُ فَلْیَکُنْ بَیْنَهُمَا مُدَاعَبَةٌ فَإِنَّهُ أَطْیَبُ لِلْأَمْرِ. وسائل الشیعة ؛ ج‏۲۰ ؛ ص۱۱۸

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی