خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات


ادامه نکات  کلیدی برای سال‌های آغازین زندگی


۱-  مدیریت انتظارات و توقعات در زندگی زناشویی

۲- وفادار بودن به یکدیگر یکی از عوامل آرامش


۵- به زندگی شخصی قبل از ازدواج اهمیت دهید


با ازدواج یک روزنه‌ی ارتباطی جدید برای دختر و پسر باز می‌شود، افراد جدید و شخصیّت‌های متفاوت با روحیّات جدید به جمع خانوادگی ما اضافه می‌شوند. شاید در روزهای اول عروس و داماد گیج به نظر بیایند اما افراد برون‌گرا به زودی خودشان را با محیط جدید وفق می‌دهند و افراد درون گرا فقط نیاز به فرصت بیشتری دارند تا صمیمیت ایجاد شود. در هر صورت علاوه بر ارتباط زناشویی بین دختر و پسر که یک فضای کاملا جدید و دل‌نشین است، ارتباط با اقوام همسر هم فضای محبت‌آور جدیدی بوجود می‌آورد که در شخصیّت بخشی انسان بسیار موثر خواهد بود.

 بعضی دختر و پسر‌ها هستند که بعد از ازدواج، خانواده و اقوام و دوستان خود را به کلی فراموش می‌کنند، که کار بسیار اشتباهی است چون این تغییر ناگهانی محیط عاطفی می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد. شاید در ماه‌ اول این تغییر شدید احساس نشود اما به مرور زمان دل تنگی‌ها آغاز می‌شود و افراد احساس خلأ عاطفی می‌کنند. بنابراین علاوه بر زندگی زناشویی و ارتباطات جدید،  ارتباط با خانواده و اقوام و دوستان باید در محدوده مشخصی حفظ شود.

بله بعضی‌ها هم هستند که برعکس این عمل می‌کنند و تمام ارتباطات گذشته با دوستان ، شب‌نشینی‌ها و گردش‌های مجردی را ادامه می‌دهند و انگار نه انگار که ازدواج کرده‌اند. این حالت به مراتب آسیب‌زا تر است و باید ارتباطات گذشته به نحو معقولی محدود شود.


مطالب بیشتر:

توصیه های اخلاقی سه گانه مخصوص خانم‌ها

وظایف والدین 

وظایف فرزندان

وظایف زنان

وظایف مردان


نظرات  (۲)

نکته جالبی بود از این زاویه کسی بررسی نکرده بود
پاسخ:
نظر لطف شماست
ممنون
:) خوب بود.
پاسخ:
ممنون
عاقبت بخیر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی