خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات


رهبر عزیز انقلاب در مراسم اجرای صیغه عقد در سال ۱۳۷۱ فرمودند:

سعی کنید از اول، زندگی را ساده و بی‌تشریفات آغاز کنید... بدانید که ترجیح و ارزش پیش خدا، با پول و تشریفات و مهمانی اسراف آمیز و جشن گرفتن در هتل‌های گران قیمت نیست. اینها هیچ ارزشی پیش خدا ندارد، ارزش در ایمان، در تقوا و در جهاد است۱.


یکی از مراکز آماری اعلام کرد ۶۷ درصد ازدواج‌های ثبت شده در مناطق شمال شهر تهران در کمتر از یکسال منجر به طلاق می‌شوند! این افرادی که یکسال هم نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند، نه مشکل مالی دارند ، نه مشکل مسکن و نه هیچ مشکلی در امکانات زندگی. پس مشکل کار کجاست؟! آنها که یک پُرس غذای عروسی‌شان در تالارهای مجلّل شمال تهران پانصد هزار تومان است، آنها که هزینه موسیقی و ساز و رقاصی یک شب‌شان میلیون‌ها تومان است. مشکل آنها تنها یک چیز است خوشی زیاد ظاهری در کنار فراموشی ارزش‌های واقعی یک انسان.

خانواده یعنی؟!

کسانی که ارزش یک انسان را در پول و تشریفات و لاکچری بازی می‌دانند، هیچ درکی از مشکلات زندگی اکثریت مردم جامعه‌شان ندارند. اصلا نمی‌فهمند غصه‌ی بچه‌ای که سال‌ها حسرت یک کفش نو در دلش مانده است، اگر ذره‌ای درک انسانی داشتند کافی بود، نمی‌گویم درک اسلامی و ایمانی بلکه درک انسانی! 

نمی‌گویم ثروت بد است اما ثروتی خوب است که بوسیله آن دست مستمندی گرفته شود و عقده ی کودکی باز شود.

شروع زندگی ساده و بدون تشریفات اعتماد کردن به خداست. یعنی ای خدا ما ارزش واقعی را در ایمان و تقوا می‌دانیم و تشریفات زیادی را اسراف می‌شماریم. مثلا دعوت از گروه کنسرت، گرفتن گروه فیلمبرداریی کذایی و سفارش بیش از یک نوع غذا واقعا اسراف است. البته قبول دارم که امروزه پشت پا زدن به رسم و رسومات غلط و تشریفات زائد در جشن‌های عروسی کار دشواری است و نوعی جهاد در راه خداست.

نظر شما در این زمینه چیست؟


مطالب بیشتر:

وظایف والدین  

وظایف فرزندان

وظایف زنان

وظایف مردان

پی نوشت:

 ۱- کتاب سبک زندگی زنان ص ۱۱۵


نظرات  (۱)

کاملا درسته
پاسخ:
ممنون از حضور شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی