خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

اذعان پزشکی روز به اصل بودن بارداری و شیردهی

حائض شدن زنان موقعى است که در این کاروان نشسته‌اند و از حرکت افتاده و متوقّف گشته‌اند. بنابراین، اصل در زنان عبادت است؛ یعنى اصل در زنان حمل(بارداری) و رضاع(شیردهی) است.

شاهد پزشکی روز برای این اصل مهم:

روزى به یکى از پزشکان[1] حاذق و بصیر و متعهّد گفتم: سلامت و سعادت زن در این‌ است که: یا حامله باشد و یا بچّه در زیر سینه خود داشته باشد.

قدرى تأمّل کرد و گفت: آقا این گفتار، مطابق آخرین نتیجه کنگره‌هاى پزشکى است که امسال در آمریکا برگزار شده است. و من تز دکترى خود را در آمریکا در همین موضوع قرار داده‌ام.

آنگاه گفت: طبق آخرین مدارک و آمار، دخترانى که قبل از هجده سال فرزند بیاورند سرطان سینه نمی‌گیرند. و هر چه دیرتر فرزند دار شوند، درصدِ خطر تهدید سرطان سینه در آنها زیاد مى‌شود؛ وقتی از سنّ سى سالگى بگذرند خطر سرطان سینه به نحو مضاعف بالا می‌رود.

امّا زنانى که اصلًا ازدواج نکنند و بچّه نیاورند، درصد خطر سرطان سینه در آنها سرسام آور است[2].

 



۱-  دکتر حاج سیّد حمید سجّادى، از مفاخر چشم پزشکان عصر ما در جهان؛ که علاوه بر نبوغ الهى در فنّ پزشکى، و دارا بودن دو گواهى فوق تخصّص در قسمت‌هاى شبکیّه و قرنیّه چشم، از جوانان مسلمان و خوش فهم و غیور و دلسوز و متعهّد به اسلام و جامعه مسلمین است.

۲- منبع: کاهش جمعیت ضربه سهمگین به پیکر مسلمین، ص۴۲ ؛ نویسنده: حضرت علامه آیةالله حسینی طهرانی قدّس‌سرّه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی