خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

نکات کلیدی برای سال‌های آغازین زندگی

 



۱-  مدیریت انتظارات و توقعات در زندگی زناشویی

هیچکس همسر کاملی نیست و هیچ کسی پیدا نمی‌شود که دقیقا نیمه دوم شما باشد.  هیچ کس هم نمی‌تواند ادعا کند که همسر من از هر جهت کامل و مورد دلخواه من است، الا اینکه هر دو معصوم باشند و تنها نمونه کامل و تمام آن حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند .


خانواده یعنی؟!


مناسب بودن همسرتان موضوعی نسبی است و شما نباید توقع داشته باشید که تفاهمی‌کامل با هم داشته باشید یا از تمام حرکات و افکار همسرتان راضی باشید. حتی ازدواجی که با عشقی آتشین شروع شده است در همان ماه‌های اول روی دیگر خود را نشان می‌دهد، تفاوت‌های جزیی در رفتارها گاهی شما را عصبانی می‌کند.

مثلا آقا پسر خواب سنگینی دارد و به سختی برای نماز صبح بیدار می‌شود اما دختر خانم به راحتی قبل از نماز صبح بیدار می‌شود و چند رکعتی هم نماز شب می‌خواند. دختر خانم با افسوس پیش خود می‌گوید: چی فکر می‌کردیم چی شد!! بله آقا پسر بسیار متدیّن و با اخلاق است اما یک عادت که غالبا ناشی از مزاج طبی اوست باعث شده همه رویاهای دختر خراب شود. دخترخانم فکر می‌کرد که همسرش اهل نماز شب و مراقبه و ... است اما الان!


افزایش مهارت ارتباط با همسر


این یک مثال برای تفاوت‌های جزئی است که باید مدیریت شود. دختر همان ابتدا نباید موضع گیری کند و بگوید من توقع نداشتم شما اینقدر کم به نماز صبح اهمیت بدهید. مخصوصا اگر با لحنی که افسوس از آن می‌بارد. از این دست مثال ها زیاد است. انتظارات آقا پسر در نحوه پوشش دختر خانم گاهی باعث اختلاف می‌شود و عصبانیّت آقا پسر را به دنبال دارد. آقا پسر باید خیلی مواظب باشد که کلمه‌ای نگوید که لحن پشیمان بودن را داشته باشد، باید با اختلاف‌های جزئی کنار بیاید و انتظارات خود را کم کم و با لحنی دوستانه به همسرش بگوید البته توجه شود قبل از اینکه معایب همسر را به او گوشزد کند ده برابر خوبی‌های همسر را بازگو کند و بعد عیب ‌ها را منطقی بشمارد.

 

 برای مطالعه بیشتر:

وظایف والدین 

وظایف فرزندان

وظایف زنان

وظایف مردان

 

پی نوشت:

برای مطالعه بیشتر به کتاب نظام خانواده در اسلام  ص ۱۳۱ تألبف استاد انصاریان مراجعه کنید

نظرات  (۳)

سپاس از زحمات شما
پاسخ:
خواهش می‌کنم
عاقبت بخیر باشید
۱۴ شهریور ۹۷ ، ۱۹:۰۶ دنبالم کنید
http://yekdelehkon.blog.ir
پاسخ:
با افتخار دنبال شدید
دنبال کنید
موفق باشید
عالی بود
پاسخ:
تشکر از توجه شما
عاقبت بخیر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی