خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

با سلام سوال داشتم از حضورتون. به تازگی عقد کردم من همسری دارم که به همه زنها با دقت خاصی نگاه می کنه همه تیپشون رو ورانداز میکنه. من حس بدی بهم دست میده . . شاید حساسیت از منه اما خیلی با دقت نگاه میکنه. من چیکار باید بکنم؟


  اولین نکته‌ای که شایسته است شما را به رعایت آن آگاهی دهم آن است که به دور از هرگونه حساسیّتی نسبت به همسرتان به وی مدّتی فرصت دهید؛ زیرا مطلبی که در مورد تأثیر روابط جنسی همسران در چشم‌پاکی شوهران عنوان نمودید کاملاً صحیح است؛

ولی به نظر نمیرسد یک ماه رابطه خاصّ زناشویی وی با شما از چنان ظرفیّتی برخوردار باشد که بتوان انتظار داشت وی فوراً از عمل سابق خود دست کشیده و رفتارش را در زمینه مورد نظر تغییر دهد؛ زیرا همانگونه که شکل‌گیری یک رفتار در افراد زمانبر است، حذف آن رفتار و یا تغییر آن نیز زمانبر است.


برای مطالعه بیشتر:

وظایف والدین 

وظایف فرزندان

وظایف زنان

وظایف مردان

نکته دیگری که شایسته است بدان توجّه داشته باشید آن است که چشم چرانی به حدّی در تحریک کردن و لذت بردن جنسی مؤثّر است که حتّی برخی از کهنسالان و پیران زمینگیر نیز – به اعتراف خود- از این طریق تحریک شده و لذّت میبرند؛ بنابراین جا دارد با واقع‌بینی، اعتماد و دوری از حساسیت‌های افراطی زنانه روی جملات، گفته‌ها و نگاه‌های همسرتان تفکر نمایید تا دلیلش برای نگاه به زنان دیگر را دریافته و زمینه های این امور را با ایجاد تغییراتی در رفتار زناشوئیتان از بین ببرید. در این راستا سعی نمایید:


1. همواره علاقه‌تان را به همسرتان ابراز کنید. به او بگویید که دوستش دارید و از این که با او ازدواج کرده‌اید، خوشحالید.
2. نسبت به وی حسّاس و بدبین نباشید؛ زیرا این موضوع الف) به تیره و تار شدن افق زندگی برای خود شما منجر میگردد. ب) اعتمادتان را به وی کاهش میدهد. ج) محبت شما را نسبت به وی و بالعکس کاهش میدهد. و د) از شادی و نشاط شما در زندگی می‌کاهد.
3. در خلوتهای زناشویی با یکدیگر، از لباسهای سبکتر و رنگارنگتر استفاده کنید.
4. از عطر و آرایشی که همسرتان می‌پسندد، بیش از پیش استفاده نمایید.
5. به نظافت و بهداشت بدن خود توجّه کافی داشته باشید.
6. به ویژه در این مرحله به طور مستقیم از وی گلایه نکنید؛ زیرا وقتی بخواهید با صراحت از اشتباه و یا گناه فردی نام برده و انتقاد نمایید، تجربه نشان داده که این طیف از افراد در برخی از موارد به توجیه عمل ناصحیح خود روی آورده و گاه متأسّفانه گستاختر میشوند.

7. سعی نمایید نسبت به عدم وجود زمینه‌های تحریکی نظیر ماهواره، فیلم و یا عکس در محیط زندگی وی که احتمال دارد وی از سوی آنها نسبت به نگاههای حرام تحریک بیشتری یابد، اطمینان یابید، تا جایی که حتّی این مسأله را نسبت به آلبوم و فیلم جشن عروسی خود که احتمال میدهید زن یا زنانی با پوشش نامناسب در آن وجود داشته باشد نیز رعایت نمایید.
8. نسبت به تقویت بنیه مذهبی همسرتان غفلت نورزید؛ زیرا یاد و عبادت خدا یکی دیگر از کنترل کننده‌های چشم است. شرکت هفتگی در مراسمهای مذهبی، حضور در اماکن مقدّسهای همچون حرم امامان شریف و نوادگان آنان نیز از جمله مواردی است که شایسته است همراه با همسر خود در آنها حضور داشته باشید.


نکته نهایی
دانشجوی گرامی؛ به نظر میرسد با حساسیّتهای ویژه‌ای که از شخص شما سراغ داریم شوهر متدیّنی -گرچه از همه جهات کامل نیست-، برای همسری برگزیده باشید؛ بنابراین اگر از انتخاب خود مطمئن هستید، شکّی نداشته باشید که در صورت رعایت موارد فوق قادر خواهید بود تغییر مورد انتظار را در رفتار وی به وجود آورید؛ زیرا یکی از کنترل‌کننده‌های چشم، ازدواج کردن است. چنانکه پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله میفرمایند: ازدواج دیده و دامن را بهتر حفظ میکند.کافی است در کنار عمل به وظایف خاص زناشویی، فرصت تغییر را به همسرتان هدیه نمایید۱.


۱- سایت هدانا به نقل از سایت پرسمان

نظرات  (۳)

زن چشم چران هم داریم :-!
پاسخ:
بله درسته
ممنون از دقت شما
۱۵ اسفند ۹۶ ، ۲۳:۴۵ جواد رحیمی
سلام و خدا قوت
احسنت
میتونید سایت هدانا رو لینک هم کنید
مثل نمونه زیر:
 هدانا
سایت هدانا به نقل از سایت پرسمان

برگرفته شده از khanevade-paydar.blog.ir
۱۴ اسفند ۹۶ ، ۲۳:۵۱ جواد رحیمی
سلام و خدا قوت
پی نوشت مطلب و منبع مطلب رو قید نفرمودین
موفق باشید
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از تذکر شما
منبع را سایت پرسمان زده بودم
محتوای گروه تبلیغی هدانا است که بنده هم همکاری میکنم
تصحیح شد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی