خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات


کراهت برهنه بودن هنگام نزدیکی زن و شوه

در برخی از روایات نزدیکی به صورت کاملا برهنه ناپسند و مکروه دانسته شده است، البته این به این معنا نیست که اسلام بخواهد زن و شوهر را محدود کند، بلکه از باب این هست که جاذبه های جنسی به صورت کامل از بین نرود، در برخی از روایات اشاره شده که لذتی بالاتر از دیدن همسر به صورت عریان نیست، اما در باب نزدیکی توصیه ای دیگر می کند که پوشش یا لباسی بر تن باشد.


البته منظور این نیست که زن و شوهر با لباس به استقبال هم بروند بلکه ظرافتی در روایت است و آن اینکه خود لباس مناسب بر تحریک پذیری بیشتر می افزاید و گاهی نواقص بدن را هم می پوشاند. الان لباسهای مخصوص و زیبا و مناسب وجود دارد که باعث تنوع در ارتباط و عمیق شدن روابط می شود، خب می توان از این لباسها استفاده کرد. نه تنها لباس بلکه رنگ و نور اتاق چینش وسایل در اتاق مخصوص زن و شوهر اگر با یک ظرافت خاص انتخاب شود، روحیه نشاط را در طرفین ایجاد خواهد کرد.

رعایت نکات ظریف همبستری بر جمال و جاذبه طرفین می افزاید و گاهی عدم رعایت این نکات سبب دل سردی طرفین از رابطه با هم می شود. داشتن رو انداز آنهم در خانه هایی که افراد مختلفی حضور دارند و فرزندان هستند یک امنیت و آرامش را برای بهتر ارضا شدن فراهم می کند، البته بسیار ضروری است که در اتاقی باشد که درب آن از داخل قفل شود و امکان حضور دیگران یا شنیدن صدای طرفین برای سایرین نباشد!.

در روایتی از پیامبر اکرم (ص) وارد شده است که: اذا تجامع الرجل و و المراه فلا یتعریان فعل الحمارین، فان الملائکه تخرج من بینهما اذا فعلا ذلک »سفینه البحار،  ج ۱، ص ۱۸۱.“چون مرد و زن جماع کنند، عریان نشوند، مانند دو حیوان، زیرا اگر که چنین کنند، ملائکه از ایشان دور می شوند.”

احتمال هم می رود که داشتن پوشش برای زمانی باشد که زن و شوهر اقدام برای انعقاد نطفه و فرزند می کنند، بسیار مناسب است در این زمان برای اینکه مانعی از حضور فرشتگان نباشد و اثرات مثبتی بر روی نطفه بماند زن و شوهر در این ایام از یک رو انداز یا یک پارچه مثلا سفید و سبک یا پتو استفاده کنند.

در هر حال این طیف روایات اصلا به دنبال محدود کردن معاشقه های حلال که ثواب زیادی برای آن بر شمرده شده است نیست.

 

پی نوشت:

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید سایت هدانا

نظرات  (۲)

ممنون از مطالب کاربردی و دقیق شما
پاسخ:
ممنون از توجه شما
نکته مهمی بود ممنون
پاسخ:
ممنون از نظر لطف شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی