خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار

سبک زندگی اسلامی عقلانی مبتنی بر معارف ناب اهل بیت علیهم السلام

خانواده پایدار
آخرین نظرات

 

ادامه نکات  کلیدی برای سال‌های آغازین زندگی


۱-  مدیریت انتظارات و توقعات در زندگی زناشویی

۳-  زبان مشترک‌تان را پیدا کنید:

در رابطه زناشویی مرزی برای ارتباط وجود ندارد. نباید از هم خجالت بکشید و چیزی از احساساتتان را پنهان کنید. اگر از نحوه خاصی از رابطه زناشویی لذت بیشتری می‌برید به همسرتان بگویید، اگر هم خجالت می‌کشید بطور غیر مستقیم و با همراهی کردن در رابطه به او بفهمانید که دارید لذت می‌برید.


خانواده یعنی؟!


 یاد بگیرید چگونه به بهترین وجه به همسرتان بفهمانید که در یک لحظه حوصله ادامه بحث را ندارید و یا فلان موضوع برای شما جالب نیست. ابراز احساسات کنید، از او تشکر کنید و یا معذرت خواهی کنید. هر بار که پیش می‌آید این جملات را به کار ببرید.

سعی کنید گفتگو‌هایتان تا آنجا که می‌تواند پر از شوق و مثبت اندیشی باشد. از روی بی حوصلگی و بی میلی بحث را آغاز نکنید. همدلی و همزبانی نقطه اوج هنرمندانه‌ی یک ارتباط است، چه ارتباط کلامی و چه ارتباط غیر کلامی.

نکته:

برای پایداری و موفقیت این زبان مشترک باید یک اصل مهم و کاربردی همیشه رعایت شود. و آن اصل تکریم و احترام در روابط زن و شوهر است که یک اصل قرآنی و نبوّی می‌باشد، خداوند عزیز در سوره نساء آیه ۱۹ می‌فرماید: و عاشروهنّ بالمعروف.  یعنی ای مردان با همسران خود به نیکی و با احترام معاشرت کنید. پیامبر گرامی صل الله و علیه و آله هم می‌فرمایند: هر کس با زنی ازدواج می‌کند، باید او را گرامی بدارد۱. از ظاهر کلام ایشان استفاده می‌شود که مردان باید در همه حال و همه مکان‌ها چه در خانه ، چه در مهمانی ، چه در شادی ، چه در خشم ، با همسر خود به خوبی و مهربانی برخورد کنند.


مطالب بیشتر:


 نگاه مهربانانه یکی از مهمترین بخش‌های ارتباط غیرکلامی(زبان بدن)

اثرات نگاه محبت‌آمیز والدین به فرزندان و شاد کردن آنها

فروتنی و تواضع یکی دیگر از مهمترین بخش‌های ارتباط غیرکلامی(زبان بدن)

راهکارهای عملی برای افزایش مهارت ارتباطی اعضای خانواده

در محیط خانواده چه زمانی سکوت بهتر است چه زمانی سخن گفتن؟!


پی نوشت:

۱- مستدرک الوسایل ، ج۱۴ ، ص۲۵۰

نظرات  (۱)

سلام شما می تونید برید نرم افزار اندرویدی کتاب سبز رو دانلود کنید اونجا با اجازه ناشر کتابهای رازهایی درباره زنان و مردان گذاشتن که اثر بابارا دی انجلیسه
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از راهنمایی مفید شما
خدا خیرتون بده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی